Test: nový Peugeot 208

Vydarený facelift

Hovorí sa, že ako čas letí, vidí človek najlepšie na deťoch. Občas mám ale pocit, že moje stárnutie najlepšie dokumentujú facelifty. Nie moje, ale áut okolo. Veď iba nedávno sme preháňali novú 208ičku po dokonalých cestách Portugalska a pred niekoľkými dňami som sa vrátil z Rakúska, kde nám opäť predstavili novú 208ičku. Novú novú 208ičku, aby som bol presnejší. Podľa mojich prvých a už aj čiastočne odležaných dojmov súdiac, zásadne vynovenú 208ičku. Na prvý pohľad veľa zmien nezbadáte. Jednoducho, facelift. Prepracované plasty tu i tam. Hra so svetlami a tieňmi. Nové farbičky, kolieska. Na to tých dizajnérov predsa majú. Sú to šikulky a svoju prácu robia dobre.

Zásadné veci sa však dialy tentokrát. Tie dva laky, ktoré ešte na premiére volali Ice Grey a Ice Silver (aj keď podľa odtieňov, ktorým patria by som ich názvy vymenil presne naopak) sú textúrované. A matné. A nielen to. Dokážu odolať škrabancom, šúchancom a dokonca aj závistlivým pohľadom. Najlepšie na tom je, že to skutočne funguje. Čo na tom, že matné auto má dnes kde-kto. Amatéri s fóliami, alebo bohatí na prémiových značkách. Pokiaľ na ceste uvidíte matnú 208ičku, môže to byť pomerne triezvo uvažujúci majiteľ, ktorý si oproti obyčajnej bielej priplatil 570 EUR (respektíve 150 EUR oproti metalíze) a jeho lak je na rozdiel od tých ostatných výsledkom niekoľkoročného vývoja a má aj iný, ako iba estetický význam. Kto neverí mojim slovám - pozrite si krátke videá:

Dôkladným testom prešiel aj druhý lak, opäť bez ujmy.

Lakom to ale neskončilo. Po milióne predaných 208ičiek (a 17 miliónoch predaných áut série 20x) Peugeot použil novú 208 takmer ako malú výkladnú skrinku. Nový 6-stupňový automat po rokoch novinárskeho ohovárania robotizovaného manuálu (ale nebojte sa, stále si ho môžete kúpiť) a pod kapotou iba nedávno ocenený motor roka. 1.2litrový PureTech. Samozrejme, prepĺňaný trojvalec. 81kW, 110 koní a 205Nm od 1500 otáčok. Začína sa vám to páčiť? Čítajte ďalej. Pravdupovediac, podvozkom 208ičky som v minulosti nebol nadšený, aby som bol presnejší, jeho zvukovým prejavom. Ostré hrany a väčšie zmeny ho vedeli nepríjemne rozbúchať, no naše autá v Rakúsku boli ticho ako pred búrkou. Čestne prehlasujem, že som zámerne vyhľadával zlý povrch, no auto neustále držalo stopu a pekne potichu. Na konečný verdikt si ale netrúfam, kým (a ak vôbec) nedostanem do rúk sériové auto na našich cestách. Nebol som však sám - vo večerných hodinách pri spoločenskej konverzácii sa pri našom stole ozvalo hneď niekoľko súhlasných a milo prekvapených hlasov. 

K novému agregátu iba v krátkosti, dúfajúc v dlhší test. Kultivovanosť na jednotku, trojvalcový zvuk pôsobí v malom aute príjemne a motivuje k využívaniu celého spektra otáčok i keď to nie je vždy nevyhnutné. Štedrý krútiaci moment si totiž hravo poradí s každou situáciou. Spotreba bola počas jazdy absolútne vzorná, pohybovala sa medzi 6 až 7 litrami na sto kilometrov, no auto sme nešetrili, jazdili sme často a rýchlo aj po diaľniciach a skôr som sa snažil utvrdiť sa v mojich prvých dojmoch. Tie mi aj dnes hovoria jedno. Ak by som hľadal malé auto do mesta, s ktorým občas chcem prekročiť aj isté hranice slušnosti, objednal by som si novú 208ičku, PureTech s výkonom 110 koní a automatom. Vedel by som s ním totiž jazdiť nielen s rozumnou spotrebou a netrápiť sa upchatými cestami vďaka automatu, no v prípade potreby by som mu vedel poriadne podkúriť pod zadkom a nebáť sa sklamania. Prifúknutá 1.2ka podľa mňa patrí k tým podarenejším súčasným malo-objemovkám (obetiam down-sizingu) a môžete očakávať, že o nej budete ešte v budnúcnosti veľa počuť. Alebo skôr čítať.

Aká je teda nová nová 208ička? Ak vám nestačil predchádzajúci odstavec, upozorním vás ešte na bohatšiu výbavu, rozšírené možnosti individualizácie rôznymi farebnými doplnkami a dospelácku cúvaciu kamera spolu s mestským bezpečnostným systémom, ktorý vás dokáže zastaviť, či aspoň spomaliť, ak sú vaše reakcie pribrzdené. Ak teda máte chuť, auto si skutočne viete vybaviť tak, ako ste kedysi nemohli ani limuzínu vyššej strednej triedy. Malá poznámka na margo testovacích jázd. Mrzí ma taká drobnosť, že sme sa nestretli aj s novou Miss France 2015, ktorá si bola 208ičku vyskúšať na rovnakom mieste. Uznajte, moje fotky mohli byť o niečo atraktívnejšie. Asi takto:


Aby ste ale nefrflali, tak som niekoľko záberov spravil aj ja.. 

You have no rights to post comments

Twitter