Renault Talisman

Dosť bolo Laguny? 

Renault si zjavne povedal, že áno. Odchádzajúca, posledná generácia Laguny (s týmto menom Renault už pre budúcnosť vôbec nepočíta) tak uzatvára jednu dlhú kapitolu, ktorá však neskončila úplnym happy-endom. Nech išlo o akokoľvek skvelé auto (s výbornými jazdnymi vlastnosťami, kvalitným, solídnym a priestranným interiérom) Laguny zmizli z webstránok importérov a mne ostáva iba konštatovať, že automobilový svet prišiel o veľmi podarené autá (Laguna coupé patrí medzi vzácne kusy nielen na našich cestách), ktoré nahradí budúcnosť nesúca meno Talisman. Nie práve naj-francúzskejšie meno, ak mám byť úprimný.

Istý šarm mu ale uprieť nemožno a aj keď zatiaľ môžem súdiť iba podľa fotografií, silueta mi jemne pripomína Safrane. Talisman ho však prekonáva vo všetkých smeroch,  dĺžke,  šírke i výške. Kým na Safrane ľudia veľmi rýchlo zabudli (okrem špičkovej verzie Biturbo, ktorej sa vyrobilo obmedzené množstvo - s motorom 3.0 V6 biturbo a výkonom 258 konských síl) vďaka odvážnemu nástupcovi s menom Vel Satis, s Talismanom má Renault oveľa odvážnejšie plány. Nielenže ide o ďalši produkt spoločnej platformy Renaultu a Nissanu - CMF, na ktorej je postavený aj nový Espace, Kadjar, budúci Mégane, či Scénic ale samozrejme aj Nissan Qashqai a X-Trail. Ide taktiež o auto, ktoré súčasne nahradí Lagunu i nie veľmi úspešný (fakt diplomaticky povedané) Latitude, ktorý napriek niektorým prvkom z Laguny nedokázal zamaskovať svoj skutočný pôvod . Mimochodom, Talisman sa bude predávať aj pod značkou Samsung, ako model SM5. 

Na čo sa teda môžeme tešiť? Rovnaké motory ako v ostatných nových modeloch značky. (#skvelydownsizing) Prepĺňané benzínové 1.6tky (TCe 150, TCe 200), naftová 1.5ťka (Energy dCi 110), naftová 1.6tka (Energy Dci 130) ako aj 1.6 biturbo (Energy dCi 160). Vačšina z agregátov dostane 7, respektíve 6-stupňov EDC prevodovky, najslabší naftový agregát dostane aj 6-stupňový manuál. Výbornou správou je podvozok 4Control (natáčacia zadná náprava), po prvýkrát v spojení s nastaviteľným podvozkom Multi-Sense (viacero jazdných režimov, upravujúc pruženie, odozvu na plyn, odpor vo volante, radenie prevodovky EDC a dokonca aj konfiguráciu podvozka 4Control. Masážne sedadlá s novou špeciálnou polopevnou škrupinou a samozrejme, veľký displej pred vodičom a ešte väčší displej v strede palubnej dosky. Na trh sa dostane spoločne aj so svojou verziou kombi, no myslím si, že Talisman to nebude mať jednoduché. Okrem obrovských očakávaní automobilky bude musieť Talisman čeliť nielen odbornej verejnosti, ale najmä tým, ktorých nedokázalo presvedčiť tak dobré auto ako to, ktoré nahrádza. 

 

 

You have no rights to post comments

Twitter