Už len niekoľko dní

A budeme všetci platiť nemalé registračné poplatky

Motoristi sú totiž ideálna korisť. Je ich obrovské a neustále rastúce množstvo. Autá sa v posledných rokoch stali absolútne nedeliteľnou súčasťou našich životov. Či sa nám to páči alebo nie. Existujú alternatívy, no vo veľa prípadoch si jednoducho nepomôžete. Samotné zdanenie nových registrácii je vec, ktorá postihla už viacero krajín. Je ale vidno, že u nás sa opäť šilo horúcou ihlou. Väčšina krajín spoplatňuje podľa emisií CO2. Čím vyššie emisie, tým viac platíte. Tento spôsob považujem za férovejší, ako podľa výkonu. Občas to totiž motivuje ľudí vybrať si efektívnejšiu alternatívu. Výkon predsa nie je všetko. 

Ten slovenský recept je samozrejme jednoduchší. Nie je motivačný, nenúti ľudí kupovať úspornejšie autá. Iba slabšie. Ako to funguje v praxi? Veľké auto so slabým motorom má oveľa väčšiu spotrebu ako auto s adekvátnym agregátom, ktorý sa pri jazde menej namáha. Nový systém postihne obrovskú väčšinu vozidiel - spoplatňuje všetký autá s výkonom nad 80kW. A do tejto kategórie patrí naozaj väčšina vozidiel, nie iba luxusné autá, ako sa snažia demagogicky tvrdiť naši vládni predstavitelia. A mimochodom, ak by si odpustili obrovské provízie za svoje kamarátske akcie - podobné dane by sme nepotrebovali. S tým už ale nič dnes nespravíme, väčšina rozhodla za nás. Pozrime sa teda na to, čo nás čaká:

Výkon Poplatok
do 80 kW 33 eur
nad 80 kW do 86 kW 167 eur
nad 86 kW do 92 kW 217 eur
nad 92 kW do 98 kW 267 eur
nad 98 kW do 104 kW 327 eur
nad 104 kW do 110 kW 397 eur
nad 110 kW do 121 kW 477 eur
nad 121 kW do 132 kW 657 eur
nad 132 kW do 143 kW 787 eur
nad 143 kW do 154 kW 957 eur
nad 154 kW do 165 kW 1 157 eur
nad 165 kW do 176 kW 1 397 eur
nad 176 kW do 202 kW 1 697 eur
nad 202 kW do 228 kW 2 047 eur
nad 228 kW do 254 kW 2 467 eur
nad 254 kW 2 997 eur


You have no rights to post comments

Twitter